I Cebu Guesthouse

Just nu befinner jag och Sara oss i Cebu, Filippinerna. Efter en lang resa ar vi har. Och i morgon beger vi oss av mot Malapascua. Att ta sig hit har gatt enkelt, inget krangel med nagonting, bara smatt utmattande. Jag ar ju inte alls van att backpacka pa nagot vanster alls, bara den tunga vaskan (stora vager 22 kilo fick jag reda pa vid flygplatsen) pa daliga ryggen, men det ar, det gar. Sa lange hoftstodet ar pa. Forst tog vi baten fran Koh Tao, och akte till Suratthani, sen vidare darifran med minibuss hela vagen till Penang dar vi tog en storre buss. Det byttes bussar saklart pa ett par stallen ocksa, Haytai och vid gransen saklart, men det gick som sagt otroligt smidigt. I Kuala Lumpur sov vi en natt innan vi flog over till Singapore, dar vi spenderade natten pa deras flygplats, vilken ar typ den basta i varlden? Fanns ju allt dar! Massagestolar stod overallt, en biograf, massa fina tradgardar, lekplatser.. Och allt var gratis?? Sa vi akte runt och lekte som smabarn pa flygplatsen innan vi somnade pa golvet nagra timmar. Upp och flog och kom fram till Cebu runt 12 tiden den 25 april. Checkade in pa Cebu Guesthouse dar jag nu befinner mig, efter en liten vandringsfard inne i Cebu City. Vi har akt ”lokalbuss” och taxi, promenerat och atit. Det ar en otrolig skillnad pa de olika delarna av denna stad – vissa stallen ar sa otroligt fattiga, och sen gar man runt hornet och helt plotsligt kommer stora fina hus. Far inte fingret runt det dar. Och billigt ar det. 3 kr for en coca-cola. Det kan jag val avvara.

Och min lilla ryggsack gick sonder sa jag kopte en ny. Den ar numera bla och jattefin.

Och jag och Sara har skapat en blogg. http://whereibrushmyteeth.wordpress.com , en fotoblogg med bilder pa var vi borstar vara tander under resans gang. Detta kan bli intressant, det far ni inte missa!

Puss och hej!

Lämna en kommentar